אושרה הצעת המחליטים בעניין חוק הגיור • גפני: "הרס העם היהודי"

    גואל ועקנין No Comments on אושרה הצעת המחליטים בעניין חוק הגיור • גפני: "הרס העם היהודי"
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) אישרה הממשלה את הצעת המחליטים בעניין חוק הגיור, שעל פיה – רבני ערים יהיו רשאים להקים בתי דין לגיור – שבסמכותם יהיה לגייר.

    על פי ההצעה שאושרה, לנשיא בית הדין הרבני תהיה סמכות לבטל גיורים אלו.

    שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב על אישור ההצעה ואמר כי "הצעת המחליטים בנושא הגיור שהגשתי ואושרה על ידי הממשלה תשים קץ לגל הפופוליזם בנושא. זאת החלטה אחראית ומאוזנת, הצעה שנותנת לאחינו המתגיירים יד, נותנת להם לעבור את התהליך כחוויה חיובית ותומכת וגם תוך קיום ההלכה במלואה".

    בנט הוסיף כי "עתיד העם היהודי הוא לא נושא לקומבינות פוליטיות של קיצונים משני הצדדים ואני שמח שההצעה החשובה הזו עברה".

    ח"כ אלעזר שטרן יוזם החוק אמר כי "זו בשורה גדולה למתגיירים, נעבור במהירות האפשרית ליישום ההחלטה ולהקמת הרכבים שיביאו רוח חדשה לרבבות המועמדים לגיור, ובמיוחד לאלו שכבר התייאשו מגיור".

    "אני מודה לחבריי מהתנועה, יש עתיד, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה, מר"צ וקדימה שתמכו בי מהיום הראשון וגם לחבריי מהבית היהודי שהבינו בסופו של דבר את החשיבות העצומה והצורך הדחוף בהבאת בשורה למערך הגיור".

    בתגובה, הגיב ח"כ משה גפני ואמר כי "אל סדרת ההרס שהממשלה הזו עושה בכל התחומים מצטרף נושא הגיור, כאשר לכל חברה ומועדון בעולם צריך יותר קריטריונים מאשר קבעו כאן בנושא הגיור. הממשלה הזו הפכה את הנושא של עם ישראל לדבר סחיר פוליטית והפוליטיקאים חושבים שיקבלו על כך מנדטים".

    "בכל נושא במדינה כדי לקבל שירות ממשלתי, הדבר צריך להיעשות בעיר המגורים ורק פה שמדובר בתהליך דתי  – איש הישר בעיניו יעשה. מדובר בהרס העם היהודי.  המתגיירים שחלק ניכר מרבני ישראל בארץ ובעולם לא יכירו בגיוריהם, וייפגעו מכך, לא יסלחו לממשלה הזו על החלטתה. נפעל בעתיד בעז"ה לשנות את ההחלטה החמורה הזו", תקף גפני.



    0 תגובות